Yapay zekâ araçlarını, eğitim süreciniz boyunca bir asistan gibi kullanarak öğrenim kalitenizi artırabilirsiniz.
Komut:
"'Makroekonomi' dersindeki 'Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH)' kavramını, önce lise seviyesinde bir öğrencinin anlayabileceği basitlikte açıkla. Ardından, bir üniversite öğrencisinin beklentisiyle GSYİH'nin sınırlılıklarını (örneğin, gelir dağılımı ve kayıt dışı ekonomi) ele alan daha detaylı bir açıklama sun."
Amaç: Öğrencilerin karmaşık konuları kendi öğrenme hızları ve stillerine göre anlaması.
Komut:
"'Hücre zarı' ve 'seçici geçirgenlik' kavramlarını, bir şehirdeki 'gümrük kapısı' veya 'güvenlik kontrol noktası' analojisini kullanarak açıkla. Bu analoji üzerinden, hangi moleküllerin hücre zarından kolayca geçebildiğini ve hangi moleküllerin ek yardıma ihtiyaç duyduğunu detaylandır."
Amaç: Öğrencilerin soyut ve bilimsel kavramların somut ve günlük hayattan örneklerle ilişkilendirmesi.
Komut:
"'Hukuk' dersindeki 'sözleşme hukuku' konusundan bana 10 adet farklı zorluk seviyesinde soru hazırla (temel tanım, senaryo bazlı uygulama, yoruma dayalı). Soruları sorduktan sonra benim cevaplarımı değerlendir ve doğru cevapları açıklarken ek bilgi ver."
Amaç: Öğrencilerin konuyu ne kadar anladığını test etmesi.
Komut:
"'Osmanlı İmparatorluğu'nda Islahat Hareketleri' konusunda anahtar tarihler, önemli kişiler ve ıslahatların temel amaçlarını içeren dijital bir flashcard seti oluştur. Her bir kartın ön yüzünde terim veya olay, arka yüzünde ise kısa açıklaması olsun."
Amaç: Öğrencinin ezberlenmesi gereken anahtar bilgileri hızlı ve etkili bir şekilde tekrar etmesi.
Komut:
"'Pazarlama' dersi için, bir spor giyim markasının yeni bir ürün lansmanı sırasında 'dijital pazarlama stratejisi' oluşturmam gerekiyor. Bana bu strateji için hedef kitle analizi, sosyal medya kampanyası, influencer iş birlikleri ve olası riskler gibi adımları içeren bir senaryo sun."
Amaç: Öğrencilerin teorik bilgiyi pratik bir senaryo üzerinde uygulayarak problem çözme ve stratejik düşünme becerilerini geliştirmesi.
Komut:
"'Uluslararası İlişkiler' dersi için, ben 'Birleşmiş Milletler (BM) delegesi' rolündeyim ve sen de 'Küresel İklim Konferansı' moderatörüsün. Bana konferansın gündemini ve müzakere edilecek temel maddeleri sun. Ben görüşlerimi ve önerilerimi paylaştıkça, sen de beni yönlendir ve müzakerenin seyrini belirle."
Amaç: Öğrencinin teorik bilgiyi dinamik ve etkileşimli bir ortamda kullanması.