Yapay zeka araçları, ders öncesi içerik hazırlığı ve ders içi etkileşimli aktivite planlamasını kolaylaştırarak, yeni nesil eğitim modellerine geçişi hızlandırabilir.
Komut:
"Ders notlarımdan yola çıkarak, 'Elektromanyetizma' konusunun temel prensiplerini 7 dakikalık bir animasyon videosu için senaryo yaz. Senaryo, hem anlatıcı metnini hem de sahnelerin görsel tanımlarını içersin."
Amaç: Öğrencilerin karmaşık bir konuyu daha iyi anlayabilmesi için görsel ve işitsel olarak zengin bir formata dönüştürme.
Komut:
"'Pazarlama İlkeleri' dersi için, öğrencilerin ders öncesi öğrendiği 'hedef kitle analizi' bilgisine dayanarak, yerel bir kahve dükkanının karşılaşabileceği gerçekçi bir pazarlama problemini anlatan bir vaka senaryosu yaz."
Amaç: Teorik bilgileri gerçek dünya problemlerine uygulama.
Komut:
"Tarih dersinde işlenecek 'Osmanlı'nın Kuruluşu' konusu için, öğrencilerin ders öncesi okuyacağı materyali (metin), konunun temel figürlerini, olaylarını ve yerlerini içeren bir kavram haritası metnine dönüştür. Metin, haritadaki her düğüm için kısa ve öz bir açıklama içersin."
Amaç: Etkileşimli kavram haritası çıkarma.
Komut:
"'Biyoloji' dersinde 'genetik mutasyon' konusunu işleyeceğiz. Ders öncesi videoları izleyen öğrencilerin konunun etik ve sosyal boyutlarını tartışması için, sınıfı gruplara ayırarak tartıştırılabilecek 4 farklı, provokatif soru oluştur."
Amaç: Tartışma odaklı uygulama.