Yapay zekâ araçları farklı yaklaşımlar halinde ders içeriği hazırlamak için kullanılabilmektedir. Her yaklaşım için farklı komut örnekleri aşağıda verilmiştir.
Komut:
"Elektrik Mühendisliği bölümünde 'Güç Elektroniği' dersi için son 5 yıldaki akademik literatüre dayalı olarak bir haftalık ders planı hazırla. Her gün için temel kavramları, güncel araştırma konularını ve öğrencilere sorulacak tartışma sorularını listele."
Amaç: Yapay zekâyı bir araştırma asistanı gibi kullanarak güncel ve akademik temelli içerik üretmek.
Komut:
"Moleküler biyoloji dersinde 'Protein Sentezi' konusunu anlatan, öğrencinin dikkatini çekecek şekilde renkli görseller, grafikler ve kısa videolarla desteklenmiş 10 slaytlık bir sunum hazırla."
Amaç: Görsel-işitsel içerik üretiminde yapay zekânın öğretimi nasıl zenginleştirdiğini göstermek.
Komut:
"Makine Mühendisliği öğrencileri için 'Termodinamik – Entropi' konusunu anlatan, öğrencinin etkileşimli olarak parametreleri değiştirip sonuçları gözlemleyebileceği bir Python tabanlı simülasyon fikri öner ve temel kodunu oluştur."
Amaç: Deneyimsel öğrenme ve keşfetmeye dayalı öğretimi yapay zekâ ile nasıl destekleyebileceğimizi göstermek.
Komut:
"Endüstri Mühendisliği bölümünde 'Yalın Üretim' konusunu 5 dakikalık mikro öğrenme modülü hâline getir. Kısa tanımlar, örnek vaka, 3 adet çoktan seçmeli soru ve özet kutucuğu oluştur."
Amaç: Zamanı kısıtlı öğrenciler için hızlı ve odaklı içerikler oluşturmanın yapay zekâ ile nasıl mümkün olduğunu sergilemek.
Komut:
"Psikoloji bölümünde 'Bilişsel Gelişim Kuramları' konusunu Bloom Taksonomisine göre öğretici içeriklere dönüştür. Her seviye (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) için birer örnek soru hazırla."
Amaç: Yapay zekânın pedagojik çerçevelerle bütünleşik içerik üretebileceğini göstermek.
Komut:
"Çevre Mühendisliği öğrencileri için 'Su Kirliliği ve Arıtma Teknolojileri' konusunu merkeze alan, gerçek hayattan alınmış, çözüm gerektiren bir problem senaryosu oluştur. Öğrencilerin bu problemi çözmek için araştırma yapması gereken alt başlıkları da belirt."
Amaç: Öğrenciyi merkeze alan, sorgulamaya dayalı ders içeriklerinin yapay zekâ ile nasıl hazırlanabileceğini göstermek.
Komut:
"Hukuk Fakültesi için 'Uluslararası İnsan Hakları' konusunu bir mahkeme simülasyonu senaryosuna dönüştür. Öğrenciler farklı rolleri (savcı, avukat, tanık vs.) üstlensin ve karar verme süreçlerine katılsın."
Amaç: Yapay zekâyı drama/simülasyon tabanlı öğretim senaryoları üretmekte kullanmak.
Komut:
"Ekonomi bölümü için 'Enflasyon ve Para Politikaları' dersinde kullanılmak üzere, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın son 10 yıllık enflasyon verilerini içeren bir Excel tablosu oluştur ve bu verilerle yorum yapılabilecek 5 soru yaz."
Amaç: Öğrencilerin gerçek verilerle çalışarak veri okuryazarlığı, grafikleme ve ekonomik bağlamda yorum yapma becerilerini geliştirmek.
Google platformuna bağlı notebooklm aracı ile sahip olduğunuz pdf'leri veya internet üzerinden erişilebilecek kaynakları kullanarak içerikler hakkında zihin haritası oluşturabilir, bu içerikleri komutlar yardımıyla analiz edebilirsiniz.
Aşağıda bağlantısını verdiğimiz yapay zekâ aracı ile sahip olduğunuz içerikleri veya belirli anahtar kelimeleri kullanarak sunum oluşturabilirsiniz.